اضحك وانسى الدنيا

الجمعة، 26 مارس 2010

خطيبتي لوح تلج

ممممم طب اعمل اية ياربي في البنت دي انا زهقت مش عارف ازاي ارضيها

انا كمان شوية رايح عندهم البيت طب اجيبلها اية معايا انا عارفها هبلة وعقلها اد السمسمة اجيبلها اية ايةةةةةةةة يا واد يا ميدو ايوة هي بتحب الشوكولاتة اجيبلها جالاكسي ...!!!

لا سنانها هتسوس من كترالشيكولاتة خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج اية دا وانا لسة هفكر اديها شوكولاتة وخلاصخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

دلواقتي انا ادام باب البيت وبضرب الجرس ومستني خطيبتي تفتحلي

اهلا اهلا ازيك يا نونو
ازيك يا ابية اتفضل " كان حلم حياتي حد يقولي يا ابية خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج "
امال فين سوسو خطيبتي حبيبتي؟؟! " نظرة خبث اطفال " في الاوضة بتظبط مكياجها يا ايبية ها ها ها ...

بس بس اقفلي الشروقة دي بعدين دبانة تخش جوة ولا حاجة ...

يععععععععع دبانة يااااااااي خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج اتفضل يا ابية خش برجلك اليمين

ميرسي يا كتكوتة عقبال مشوفك كدة عروسة زي العسل والعيال تجري وراكي

تجري ورايا ؟؟ لية هو انا عربية رش يا ابية ها ها ها ها

يابت مقلنا اقفلي الشروقة

طب هو يعني اية شروقة ؟؟؟

يعني اقفلي بقك انا سمعتها كدة مرة

حاضر خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

طيب اجري بقا اندهيلي ستك قصصصصصصصصدي اختك قوليلها ابية وصل

ستكككككككككككك ماشي يا ابيةةةةةةخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

راحت وجت تاني " يوة دا لسة بتظبط مكياجها يا ابيييييية "

بيني وبين نفسي " طب ماهي عارفة اني جاي من 3 ساعات مش تعمل حسابها لية وتظبطو قبل ماجي يلا ما علينا "

بيني وبين نفسي تاني " طب هي لية مش جت تفتحلي بنفسها المفروض يبقا عندها زوق وهي الي تفتحلي الباب وتستقبلني يلا بردة ارجع واقول لسة عيلة مبتفهمش حاجة يادوبك رايحة تانية جامعة بكرة تتعلم الزوق".

بيني وبين نفسي تالت " ياميدو هي تعتبر لسة صغيرة بردو واحدة واحدة "

مرت 10 دقايق 20 دقيقة دا كلو بتظبط مكياجها دي احلي بكتير من غير المكياج اما حاجة غريبة والله "

نص ساعة, ساعة الا ربع, كدة ساعة لا دا كتير قوي هو انا جاي العب مع العيال الصغيرة ولا اية؟؟! قومي يا نونو روحي شوفي اختك خلصت ولا لا "

اة يا ابية خلصت خلاص اهي جاية اهههههههيخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

اية دا اخيراااااااااا حمار مين الي فطس النهاردة خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

اية دا يا ابية حمار اية ؟؟ انت بتشتم سوسو خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

يابنتي لا دي جملة بتتقال لما تحصل حاجة غير متوقعة خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

اة طيب بحسب كنت هروح اقولها خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

بس يا سوسة انتي يلا روحي هاتيلي كباية مية بسرعةخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

هو كل شوية هاتيلي مية مية اية هو انا الخدامة بتاعتكخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

يا نونو قدمي السبت عشان تلاقي الحد مهو مسيري في يوم هاردهالك خليكي كويسة وقومي هاتيلي كباية مية اهو اتسلي فيها لغاية مالست هانم تخلص الميك اب بتاعها وتتنازل وتطلع تسلم عليااااااااااااااااااا.خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

طيب طيب خلاص رايحة اهوووووووووووخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

اتفضل " وهي تنظر الي شزراً "خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

بص علي قدك يالي الزمن هدكخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

راحت مطلعة لسانها ما عليناخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

"الهانم شرفت"خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

اهلا اهلا ازيك يا سوسو اية دا كلو بتحطي ميك اب انا قاعد مستني بقالي ساعة " طبعا بتكلم بلاطافة وزوق بس انا من جوة عايز مديهاش الشوكولاتة الي جبتهالها خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج "

-معلش سوري خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-اة طيب لا عادي ولا يهمك بس ياريت بعد كدة تكوني جاهزة قبل ماجي

-اوك هحاول

-اة طيب ميرسي خالص ها عاملة اية النهاردة ؟؟

-كويسة

-وحشتيني بصراحة من امبارح للنهاردة

-اوكخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج " هي مالها بتتكلم كدة لية مفيش زوق خالص ولا حتي تقولي انت عامل اية كدة ولا حاجة لالا معندهاش زوق خالص دا اختها الصغيرة عندها زوق عنها "

-المهم انا قاعد ببصلها

-علي فكرة انتي امورة النهاردة

-اة ميرسيخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-لا بتكلم جد فعلا كل يوم بتحلوي اكتر

-طيب

-انت هتفضل تبصلي كدة كتير خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-ايوة امال اعمل اية يعني اديكي ضهري ولا اقوم ارقص اديني بتأمل في خلق ربناخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-اية خلق دي ياااااااااي انا خلق

-امال انتي اية عروسة باربيخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-لا

-طيب معلش اصلي متضايق حبتين

-طيب

-مش هتسأليني متضايق من اية؟خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- اة متضايق من اية

- عشان اتأخرتي عليا المفروض انتي الي تستقبليني مش اخواتكخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

-اة حاضر هابقا احاول

-اة طيب الله يعطيكي العافية

-نعم ؟؟

- لا لا متاخديش في بالك عادي

- اة طيب

- ها اية رأيك نخرج نتمشي شوية نروح عند تيتايتك ونسبقهم علي هناك

- لا لا انا هاخرج مع ماما

- لية امال انا ابقا اية بواب العمارة؟؟ مانا خطيبك ومامتك هي الي قالتلي خدها واسبقونا علي تيتة

- لا لا مش خارجة غير مع ماما كلنا مع بعض

- لية وانتي مش ناوية تخرجي معايا ولا اية كلها اسبوع ومسافر ومش هتشوفي السحنة دي غير بعد سنة

- لا اصلي متعودة اخرج مع صحباتي وماما بسسسسسخطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- ياسلام طب مانا خطيبك خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- اة بس انا ببقا مبسوطة اكتر مع صحباتي لكن انا وانت هنمشي كدة هتبقا مملة

- مملة ازاي حكمتي انها هتبقا مملة احنا عمرنا مخرجنا متجربي يمكن تتبسطي خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- لا لا انا هاخرج مع ماما

- اة طيب عالعموم انا هاقوم عشان نسيت ورايا مشوار مهم وابقا اشوفك بكرة ان شاء الله" الصبر يا رررررررب من عندك " سلاممم خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج
- اية دا رايح فين خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- ماشي خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- استني اندة لك ماما خطيبتي,لوح,تلج , خطيبتي لوح تلج

- لا سلميلي عليها انا ماشي باي





**************************************************************************************************************************************************************************





لخروجة

ياة اخيرا هخرج ولو ليوم قبل مسافر مع خطيبتي حبيبتي ,

علي الله بس توافق ومتزرجنش زي مبتزرجن كل مرة

انا دلواقتي عند باب البيت وبضرب الجرس... الباب فتح

- مش معقول لالا بجد مش معقول ثانية كدة اجيب النضارة يمكن انا مش شايف كويس , اية دا خطيبتي بجلالة قدرها هي الي فاتحالي اية يا بنتي الي حصل في الدنيا مش متعود علي كدة غريبة يعني دانتي المفروض دلواقتي تكوني في اوضة المكياج بتعملي ميك اب وتلطعيني ساعة زي كل مرة اية الجديد ؟؟؟

- ييييييه بقا عاللماضة هتدخل ولا لا ؟؟ ,

- لا دانا جاي بس اشوفك واتملي في جمالك وبعدين ماشي تاني عايزة حاجة ؟ ,

- نعممممممم

- نعمالله عليكي يا شابة متزقيش اديني داخل اهو " عصبية قوي البنت دي "

- ازيك يا سوسو اخبارك اية طبعا وحشتيني من امبارح للنهاردة وانا مبسوط قوي اني شفتك و ....pla pla pla ,

- pla pla pla ??? ,

- ايوة يعني الخ الخ الخ من الاسطوانات بتاعة كل مرة دي ,

- اة طيب ,

- يابنتي خلي عندك وزق في الكلام قولي ميرسي وانت كمان وحشتني ,

- لا مبعرفش اقول الكلام دا ,

- وامتة هتعرفي ان شاء الله ,

- لما يبقا ربنا يسهل

- اة طيب

- ها هنخرج النهاردة بقا ,

- نعمممممم لا مين قال كدة

- انا الي قلت كدة , اسمعي بقا انا ماشي كمان يوميييييين فاهمةةةةةةةةةةة " حبة زعيق بقا اهما مبيجوش غير كدة " يعني لو مش هتخرجي نتمشي النهاردة شوية هامشي حااااااااااالا ومش هتشوفي طلعتي البهية غير السنة الجاية فاهمة ودا اخر كلام عندي هتخرجي ولا امشي ومتشوفينيش غير السنة الجاية ؟؟؟ اني خيرتك فاختاري

- يا ماااااماااااااااااااااااااا

- ههههههههههههههه اة نسيت اقولك مامتك هي الي قايلالي خدها واتمشو شوية ,

-ها اية نظامك النهاردة هتخرجي ولا امشششششششششي اسمعي انا لو خرجت حاااااااالا هاروح عند كوكو صحبي وهننزل نعيش حياتنا ومش فارقة معايا انتي الي هتعدي هنا تاكلي في نفسك ,

- "حماتي العزيزة جت" اسمعي انتي هتخرجي مع خطيبك فاهمة هو ماشي كمان يومين مسافر لازم تعرفوا بعض اكتر اخرجوا اتمشوا شوية روحوا اشتروا حاجات من المول وتعالوا

- ياماما...... ,

- بس يك مووووووووو يلا انزلي معاة حالا ,

- والله العظيم بقا , اننتنلتنلتيبنلتميبنلتميبنتلمنبيتلمنبيلت " بتبرطم طبعا "

- " حماتي العزيزة " اسمع يا ميدو لولا انا عارفة انك خلاص مسافر بعد بكرة مكنتش خليتك تخرج معاها غير بعد كتب الكتاب بس كل حاجة وليها ضرورة اهي يمكن تاخد عليك شوية وانا كمان واثقة من اخلاقك . ,

- ربنا يخليكي يا طنط سوسو دي في عنيا ,

- يلا اديني جهزت خلونا ننزل بقا في اليوم الي مش معدي دا ,

- بقولك اية لو هتمشي كدة معايا في الشارع متعفرتة كدة مش هانزل وهامشي دلواقتي هاااااااااا قلتي اية ,

- طيب طيب خلاص ,

- احنا دلواقتي في الشارع نازلين واخواتها واولاد خالاتها مترصصين في البلكونة عمالين يضحكوا علي منظرنا ونونو بتقولي " انكج بقا يا ابية مينفعش كدة شكلكوا وحش عاملين زي الصوحااااااااااب " ,

- يادي النيلة اول حرب للخروج خضتها ادامي حرب تانية عشان أأنكج معاها وهو بردة صحيح مش هنمشي زي الصحاب كدة في الشارع " بكلم نفسي طبعا " ,

- سوسو حبيبتي حاجة من الاتنين يا تجيبي ايدك امسكها يا تأنكجي معايا مينفعش نمشي كدة في الشارع وانا افضل نأنكج عشان الناس متتكلمش ,

- تتتتتتتأيييييييييييييييييية دا بعدككككككككك ال تأنكج آلللللللللللللللللللل ,

- بس بس اقفلي الشروقة دي هتفضحينا ياماما مينفعش كدة عيب مش هنمشي زي الصحاب كدة انا خطيبك وشابكك كمان يعني مفيهاش حاجة انا خلاص ماشي كمان يومين ومتصعبيش عليا الامور بقا خليها خروجة لطيفة. , ,

- ابدااااااااا مقدرش خالص لا لا لا لا ,

- انا كنت حاسس بكدة من الاول هي كانت خروجة منيلة بستين نيلة اساسا انا اية الي خلاني اتهف في مخي ياربي بس واخطب بس , ,

- بتقول حاجةةةةةة ,

- لا دانا بكح بس , طيب بلاش نأنكج خالص خلينا ماشيين كدة ,

- " بعد شوية واحد من الشباب التعبان واقف في البلكونة" ايوة يا عمممم الي اداك يدينا يا سيدي اية الحلاوة دي عصافييييييييير ياولاد ,

- مبسوطةةةةةةةة , هتجيبيلنا الكلام بقا يابنتي مينفعش كدة هاتي ايدك والله انا مش هاموت وامسكها يعني مش هتحصلي البركة انا بس عشان محدش يتكلم . ,

- ابداااااااااااااااا مستحيل مش هتمسكها

- اوكككك وانا بقا مش مستعد اضيع برستيجي ادام الناس ياتجيبيها يا نرجع البيت تاني

- اة نرجع

- طيييييييب يلا تعالي من الطريق دا مختصر احسن بردو انا هاروح عند كوكو عالاقل لما بكون معاة بضحك ,

- ها ,

- " وصلنا البيت ومكملناش 10 دقايق "

- " حماتي العزيزة " اية الي حصصصصصصصصصل رجعتوا تاني لييييييية ,

- اسأليها يا طنط انا مش هاتكلم ,

- اية يا سوسو اية الي حصل اكيد انتي عملتي حاجة ؟؟

- ال اية الللللل يا ماما عايز يمسك ايدييييييييييي ,

- نعم امال عايزة تمشوا في الشارع صحاب ولا ايييييييييية , انتي مجنونة عشان كدة رجعتوا

- اة يا طنط وانا بققققققققا ماشي حالا مروح عشان اكتشفت ان ورايا معاد مهم جداااااااااااااا معلش سلاممم ,

- يابني استني بس دانت خلاص ماشي بعد بكرة ,

- معلش وانا بقا مش جايلي نفس اتكلم ولا اعد خالص ,

- سلام

- ابية ابية انت نسيت النضارة بتاعتك , روق كدة يا ابيةةةةة متاخدش الدنيا علي سدرك كدة , بالمناسبة يا ابية مرة واحد خد الدنيا علي سدرة طلعها من مناخيرو ها ها ها ها ها ,

- اقفلي الشاروقة يا نونو...........









**************************************************************************************************************************************************************************









المعيلة ,
---------------------

انا رايح لسوسو النهاردة بكرة الشبكة اتمني ان مفيش حاجة تحصل وربنا يعديها علي خير بقا البس اية اية ايييييييييييييييييييييه؟؟؟ ,

البس كاجوال ولا كلاسيك والله منا عارف ولا اقولك خليك بقا كاجوال النهاردة كدة تيشيرت وبنطلون جينز واعمل شعرك زي القنفد اهو شوية تغيير ,


يلا توكلنا علي الله

انا واقف وبضرب جرس الباب ترن ترن ترن ترن , , وبظبط نفسي بقا وبشوف القنفد باظ ولا لسة ؟؟ لا الحمد للة لسة زي القنفد اهو ,

- اية دا اية دااااااااا ازيك يا ابييييييييية عاش مش شافك ياراجللللل والله ليك وحشة موت يا ابييييييية ,

- اية يا نونو اية يا ماما دانا كنت لسة امبارح هنا في اية لحقت وحشتك قوي كدة ,

- اة جدا يا ابية الللللللللل اية الحلاوة دي انت عامل حلقة القنفددددددد ,

- اسمها سبايك يا ماما سبايييييييييييييييك ,

- قنفد سبايك اهو كلو بيطلع في الغسيل

- اة والله في دي بقا عندك حق ,

- طبعا جلالة الملكة واقفة ادام المراية جوة ,

- طبعا كالعادة يا ابية عود نفسك بقا

- لا يا ماما لااااااااااا هو بس دلواقتي انا مخليها تمشي علي مزاجها بس بعد كدة مفيييييييييش حنفييييييييي ,

- تحب تشرب اية يا ابية شاي ولا ببس ولا حاجة ساقعة ؟؟؟ تحب اجيبلك تشوكليت ميلك في شوب كبير ؟؟

- اة ماشي ياريت بس يكون ساقع مش ساخن وسكر زيادة وصلحو ومتتأخرش عالطلبات والنبي يا اخ ,

- حاضر يا بية هواااااااااااااا ,

- اية دا اية دااااااااا , جايبالي جردل اشرب فية دا مش شوب يا ماما دا جردللللل

- ايوة يا ابية عشان تتخن شوية احسن انت مش عاجبني اليومين دول خالص

- خلقة ربنا يا حجة ,

- سوسو جت سوسو جتتتتتتتتتتتتتت ,

- اهلا اهلا الاميرة سوسو شرفت اية الحلاوة دي لا لا لا انا بحسد نفسي عليكي الصراحة كل يوم بتحلوي عن التاني بطلي بقا احسن اتجنن " البنات بتموت في الكلام دا " ,

- اوك منا عارفة قول حاجة جديدة ,

- , علي فكرة يعني انا بجاملك بس متفتكريش يعني ان الكلام دا صحيح ومتاخديش مقلب في نفسك قوي كدة ,

- اللللل مكنت كويس من شوية قلبت لية ,

- اصلك قليلة الزوق بصراحة يعني ولا مؤاخذة يعني في دي الكلمة ,

- نع , مممم لية بقا انا مش قليلة الزوق دانا كلي زوووووووق ,

- لا لو عندك زوق كنتي قلتيلي ميرسي يا مودي شكرا علي كلامك الجميل مش اوك منا عارفة ,

- عالعموم انا كدة بقاااااااااا عاجبك عاجبك مش عاجبككككككككككك اشر..........

- هااااااااااااااااااا هنلخبط بقا ولا ايةةةةةةةةةةةة ,

- قصدي يعني اشرب من الشوب الي في ايدك وخلصو ,

- اة بحسب ,

شوية كدة و...

- اللللللللل بس بس اية الي بتعملو , ة دا يا مجانين " عامل بقا كبير وكدة وبتاع " ,

- اي " اختها الاصغر منها بسنة " اصلها مسكت الجليد ( معطر الجو ) ورشت عليا منو وانا باخد بتاري ,

- اعقلي يا اي دانا بقول انتي اعقل من اختك الكبيرة دي ,

- طب انا عندي اقتراح احسن يا ميدو متيجي تلعب معاناااااااااااا ,

- نعم نعم لية وانا هعيل " طبعا من جوايا نفسي اقوم العب واغرقهم هما الاتنين "

- لا لا العبوا انتوا انا هاتفرج عليكو ,

- اةةةة يا شعررررررررري عجبك كدة يا سوسو بهدلتي شعري بالجليد دا وانا بقالي ساعة بعملووووووووو قنفددد

- نا نااااااا نا نا ناااااااااااا ,

- قشطة كدة انتي الي جبتية لنفسك هاتي يا اي الجليد ,

- ايوة كدة خد يا ابية غرقها وخد بتارك التااااااااااار ولا العاااااااااااااااار ,

- طيب يا عم مصيلحي هاخد بتاري ,

- لا لا لا استني بقا اة يا عيييييييييننننننننننننييييييييي ,

- لا لا مش في عيني كدة هاتعمييييييييي ,

- ياسلام مانتي لابسة نضارة هنمثللللللللل ,

- طب خدددددددددد ,

- الدنيا ضلمت ومشفتش حاجة كل الي حاسس بية حاجة ساقعة عمالة تعمل تشششششششش في قفايا ,

- وتتعالي الضحكاتتت ههههههههه ياخراشي يا ابيةةةةة وانا الي فاكراك هتغرقهااااااااااااااا لا لا لا دانت شكلك بقا وحش قووووووووي , " بتلطف الجو طبعا "

- بس بس بطليييييي , ثانية واحدة بقققققققققققا عشان كدة U make me angry ,

- بصي احنا نقف علي السجادة ونعمل خط فاصل في النص ومحدش فينا يعدي الخط دا والي يعدية هيدفع 50 جنية كاش عالترابيزة ماششششششي ,

- اوك موافقة ,

- وقفنا زي الكاوبوي وكل واحد ماسك المسدس في ايدة , قصدي الجليد , وانطلقت صفارة الانطلاق ,

- تشششششششششش تشششششششش اة يا عيني بس بقا مقلنا بلاش عيني

- تششششششششش يابنتي مش في مناخيري كدة

- تشششششششششششش النضارة شبرت مش شايفة حاجة

- تششششششششششش اي اي اي خلاص القنفد مات ,

- اهااااااااااااا 50 جنية دلواقتي يا ماما عديتي الخط ليييييييية يلا بسرعة عشان مستعجلللللللل ,

- اة طيب شوية كدة هاروح البنك اجيبلك فلوسك وجاية ,

- اللللللللللل داحنا بنخلع بقا لا معلش 50 جنية حالا " فرصة بقا " ,

- بعدين بعديييييييييييين كمل بس هانشوف مين الي هيدفع في الاخر ,

-اوككككككك ,

- تششششششششش مقلنا بلاش النضارة بققققققققققا ,

- لا لا الحرب خدعة وفرص وانا لازم استغل نقاط ضعف العدو ,

- بقا كدة طيب خددددددددددد ,

- بردة الدنيا رجعت تضلم تاني والمرادي حاجة ساقعة عمالة تعمل تش في ودني ,

- حماتي التانية جت " خالة العروسة " اية دا اية دا الشقة كدة هتتملي جليد عبيتو المكاننننننننن هاتي يا سوسو الجليد دا هاتتتتتتتتتتي ,

- لا لا لا انا عايزة العب شوية هاخد بتاري منو بسسسسسسسس دا عمانننننني ,

- لا هاتي مامتك هتموتككككككك ,

- لا مش هاتقول حاجة اخلعي انتي بس منها يا فوفو ,

- اديها يا سوسو الجليد واان عندي فكرة حلوة ,

- لا لا لا لازم اخد بتاري منكككككككككككك ,

- يا بتني اسمعي الكلام فكرة حلوة هتعجبكككككككككك ,

- طيب خدددددددي القزازتين اهممممممم

"انا نزلت ورحت محل هدايا وجبت 4 علب رش من الي بيكونوا في اعياد الميلاد دول الي بتطلع خيوط كدة ملونة واول متيجي عالهدوم بتنشف تبقا زي الورق "
- حزري فزري جبتلك اية معايااااااااااااااا ,

- وريني كدة عايزة اشووووووف ,

- خدي

- واااااااااااااااااااو انت واحدة وانا تلاتة مااااااااااشي ,

- نعم هنفتري بقا ولا اية انتي اتنين وانا اتنين

طيب خلاص متزعقششششششش


, وهنا تنتهي تلت تربع الحلقة الثالثة ولسة الربع الاخير بس اصلي عايز اروح اشرب حاجة ساقعة وجاي علي طول






**************************************************************************************************************************************************************************








"امي العزيزة"

يابني قوم النهاردة الشبكة اتلحلح اعملك منظر بدل مانت نايم كدة دا منظر واحد زفتة النهاردةةةةةةةةةةةةةة ,

والنبي سيبيني يا ماما نايم ومسترخي انا مقدم علي يوم صعب ودمي هيتحرق فية كتير فانا دلواتقي بستعدلوا نفسيا وبشحن طاقاتي ,

طاقات اية يابو طاقات طب قوم روح الكوافير اعمل شعرك الساعة 3 خلاص معاد الكوافييييييييييييير يامدهوووووووووول ,

أو أووووووووووووو , اة صحييييييييح الكوافييييييير يادي النييييييلة طب معلش ياريت تكويلي قميص البدلة بسرررررررررعة علي بال مكمل جلسة الإسترخاء بتاعتي ,

استرخت عليك نفسك يا بعييييييييييد ياواد قوم متوجعش قلبي انت مالك دا غيرك بيبقا مش عارف يعد علي بعضوو وانت ولا في دماغك اي حاجة

ايوة يا ماما واحط في دماغي لية اساسا كل حاجة وليها معاد والي مكتوب عالجبين مسير تشوفة العين ,

" ورجعت للحظات الاسترخاء تاني بس قمت خير اللهم اجعلة خير علي شفشق مية مدلوق فوق نفوخي لا وأية من التلاجة "

ربنا يخليكي يا ماما اهو انا دا الحاجو الوحيدة الي كانت نقصاني النهاردة شفشق مية بارد فوق نفوخي بقولك اية متعصري عليا لمونة بقا كمان عشان تكمللللللللللل ,

فقت روح بقا الكوافير واخلص عشان الحفلة هتبدأ الساعة 8 يلا اخلصصصصص الساعة بقت 4 ,

" بيني وبين نفسي " مش عارف ماما لية عصبية النهاردة كدة اما حاجة غريبة فعلا ,

ورحت الكوافير وعملت شعري حلقة محصلتتتتتتتش وبعدين طلعت من الكوافير الرجالي علي الكوافير الحريمي عشان اخد العروسة ووقفت اهزر مع صحابي برة الكوافير نص ساعة لغاية مالعروسة خلصت كوافير.. ,

نادو عليا عشان ادخل اجيب العروسة واطلع بيها برة الكوافير والكاميرة بتصور وادي الي حصصصصصصل


مبروك يا عروسة عقبالك كدة لما نفرح بيكي في الشهادة الكبيرة ,

ميرسي ,

بس اية الحلاوة دي لا لا انا لازم ارقيكي عشان الحسد الناس بقا عنيها وحشة قوي وارقي نفسي كمان ,

اة ميرسي ,

" كنت عارف انها هتفضل متلجة زي ماهي , "

طيب يلا انكجي بقا عشان الكاميرا هتصورناااااا ولا اقولككككك مش مهم هنمشي جنب بعض كدة عادي وخلاص ,

نعم ؟؟ عادي ازاي يعني

عادي زي الناس انتي بتتكسفي ومبتحبيش حد يمسك ايدك وأنا مراعي النقطة دي ومش عايز احرجك خالص ,

اة طيب ,

يلا يا عريسسسسسس انكج مع عروستك بققققققققا عشان الكاميرا هتصور برة الكوافييييير ,

لا لا كدة كويس اصل البدلة هتتكسر مش مشكلة بقا بعدين واحنا رايحين الكوافييير ,

طبعا هي بصتلي بغيظ بس مش قادرة تتكلم وسكتت ,

راحت ماما قالتلي انكج في ليلتك الي مش معدية دي احسن امسي عليك بشفشق مية زي بتاع الصبح ها اية رأيك ؟؟ ,

انا بقول نأنكج احسن يا سوسو , ,

وطلعنا والعربية مستنية والمصوراتي عمال يصور والدنيا حر ,

يلا بقا يا جماعة عايزين نمشي لسة الاستودييييييوووووووووو " دا انا " ,

وركبنا العربية ومشيت العربية ووقفت العربية ادام الاستوديو ونزلنا وطبعا من غير كلام أنكجنا " ,

ابيييييييية اية يا ابية الحلاوة ديييييييي فين السبايك بتاع المرة الي فاتت ,

سبايك اية يا نونوووووو في الزحمة دي خدي خلي الموبيل معاكي مش عايز اشيلو ,

ودخلنا نتصوررر وجوة الاستوديو:

" المصور "اتفضل يا عريس اعد عالكرسي والعروسة تقف جنبك ,

نعم هو مين الي يعد , العروسة هي الي تعد وانا الي اقف جنبها دا الزوق بيقول كدة " دا انا طبعا " ,

لا بقا انا عايزة اقف وانت تعد عالكرسي , " دا هي طبعا , "

وانا مانيش قاعد وانتي الي هتعدي ,

يا مامااااااااا ,

"حماتي العزيزة كانت حاضرة معانا التصوير جوة"

بس يا بنت خطيبك كلامو صح هو الي يقف وانتي الي تعدي اسمعي الكلام

طيب طيببس مش هعديههههههههها ,

وخرجنا من الاستوديو......

وركبنا العربية وبدأت الزفة ......... , ,














**************************************************************************************************************************************************************************









- بصراحة انا نفسي اشوف الصور بتاعتنا اكيد هتطلع تحفة وفظييييييعه ,

- انت بتكلمني انا ,

- لا بكلم نفسي اصل الحالة بتجيلي دلواقتي ,

- ها ,

- اية مالك حاسس انك عايزة تضربيني بمطوة ولا تولعي فيا ؟؟ ,

- لية شايفني جاية من الباطنية مطوة اية وبتاع اية ماتشتغل ياحودة شريط فرايحي كدة ولا حاجة " حودة السواق - صحبي , " احنا هنعد في الميتم دا كتير ؟؟

- اة يا حودة شغل حاجة كدة فيها هيصة وزمبليطة , اقولك شغل حاجة لحسن لسمر انا بسمع انهم بيشغلوة في الافراح كتير ,

- انا معنديش غير شريط واحد بس لمصطفي كامل احطو ؟ ,

- الله لا يسيئك يا حودة احنا في فرح مش في ميتم مصطفي كامل اية بس دلواقتي بقولك حاجة فرايحي ياراجل تقولي مصطفي كامل ,

- دا الي موجود ,

- لا خلينا في الميتم دا احسن ,

- لا بقا نا عايزةةةةةةة حاجة فرايحي ماليش دعوةةةةةة مش هنعد كدة زي العرايس ,

- يعني عايزاني اعملك اية اوقف الزفة وانزل اشتريلك شرايط فرايحي ؟؟ ,

- هههههههههه لو راجل اعملهااا ,

- طب ورحمة زحلف الي عمرة مبيحلف لاعملها حودة اقف عند محل الشرايط الي في اخر الشارع دا ,

- نعم ,

- انت سمعت ,

- ياعم انت في صف عربيات ورانا اقف فين ,

- اسمع الكلام انا العريس يعني انا الكل في الكل النهاردة وسوسو طبعا , "عشان المشاكل بس , " ثم انا حالف لاعمل حاجات مجنونة النهاردة ودي اول حاجة مجنونة هاعملها ,

- طيب اديني وقفتتتتتتتتتت اما نشوف اخرتهااااا ,

- " طبعا العربيات ورا تيت تيت تيت ومش عارفين العربية وقفت لية وطبعا سبت العربية ورحت محل الشرايط والعربيات كلها وقفت مش عارفة اية الي بيحصل ...

- " واحد من صحابي الي بيزفوا " رايح فين يا عريسسسسسس , "

- مفيش يا مودي نازل اشم شوية هوا اصلي الجو حر جوة العربية "وسبتة ومشيت "

- "جوة محل الشرايط " لو سمحت عايز تشكيلة كدة حاجات فرايحي بتاعت افراح وهيصة وكدة يعني ,

- ايوة عشان الزفة الي برة دييييي ,

-اة ,

-بس زفة مين دي دا في عربيات كتيرة قوي واقفة برة ,

- زفتي ,

- نعم , زفتك وسايب العربية ونازل تشتري شرايط ؟؟

- عادي يعني فيها اية رزق وجالك هتقول لا ؟؟ ,

- لا طبعااااا اجيبلك الي انت عايزة يا بية

- هات كل الشرايط الفرايحي الي عندك ,

- خد يا روش , " بيني وبين نفسي والله انت الي روش جايبلي سهير ذكي اشغلها في زفة " يلا ما علينا ,

- خدي يا ستي شنطة شرايط اهي نقي منها الي انتي عايزاها وشغليهاااا ,

- وااااااو اية دا كلة خد يا حودة شغل الشريط دا ,

- بيني وبين نفسي " والله انتي عيلة هبلة , "

- " المهم ربع ساعة وهي نازلة تسقيف وانا قاعد جنبها زي قرد قطع عمال ابصلها ,

- احم احم اعتقد ان في بنآدم جنبك يعني وبيقولوا انو خطيبك صحيح الكلام دا ؟؟ ,

- اية يعني عايزني اعملك اية ؟؟ ,

- لا متعمليش خليكي سقفي في الاغاني بتاعتك وانا هاسترخي شوية اصل اعصابي بدأت تتعب ولازم اشحن طاقاتي من جديد ,

- " المهم انا رحت ساند دماغي علي الكرسي ومغمض عيني وشهيق ... زفير ... شهيق ... زفير ... شهيق ... نهيق اوووووبس , قصدي زفير , "

مع كل شهيق بعد واحد ومع الزفير 2 وهكذا عديت حوالي 100 " علي فكرة جربوا الطريقة دي حلوة قوي ساعة الزهق او النرفزة " ,
وصحيت علي صوت الموبيل وهو بيرن " مانا كنت خدتو من نونو " .. ,

- " حماتي العزيزة " اية يا عريس , اجيبلك مخدة وبطانية عشان تكمل نومك في العربية ,

- اة والنبي يا طنط واظبطي المنبة عالساعة 7 ,

- انت هتهزززززر , في حد ينام في الزفة فضحتنااااااا ,

- يا طنط لا فضايح ولا حاجة انا بريح اعصابي شوية اصلها تعبت من البنآدمة الي جنبي ,

- لية عملت اية تاني ,

- مفيش قاعدة عمالة تسقف ولا كأني موجود دي حتي مش بتبصلي ولما قلتلها قالتلي اعملك اية يعني انا مشغولة بالزفة ... , فقلت اطنشها بقا زي مبتطنشني , ثم انا مكنتش نايم انا كنت مغمض عيني وبقرا المعوذتين عشان الحسد ,

- تيت تيت تيت الموبيل فصل " طبعا قفلت السكة في وشي مش محتاجة نباهة " ,

- طبعا انا محبش حد يقفل السكة في وشي ابداااااااااااااااا رحت متصل بيها تاني ,

- يا طنط كنت في سؤال كدة و " تيت تيت تيت" ههههههههههههه طبعا قفلت السكة في وشها بصنعة لطافة , تاري ولازم اخدة ,



... وسكت مباشر عن الكلام المباح لانو ادركة الصباح وتصبحو علي خيييييييير هكملكوا بعدين باي باي بقاااااااااا











**************************************************************************************************************************************************************************







" سمسمة حبيبة روحي قاعد ادام جنب حودة الشوفير اصغر اخوات العروسة "

- سمسمة حبيبتي تعالي اعدي جنب ابية ,

- لا محدش هيعد هنا , " سوسو طبعا "

- لا انا عايز سمسمة تيجي تعد جنبي عايز اتكلم معاها شوية ,

- لا لو جيتي هنا هارميكي من الشباكككك ,

- لا بقا هتيجي وهتعد جنبي وسطينا هنا في النص ووسعي الفستان بتاعك دا شوية خليكي في تسقيفك وأغانيكي وخليني اكلم خطيبتي الصغيرة ,

- نعم نعم خطيبتك ايييييييية ؟؟ ,

- الصغيرة مبتسمعيش , وسعي الفستان شوية لو سمحتي زانق المكان , قوليلي يا سمسمة اية رأيك اسيب اختك دي واخطبك انتي مش انتي بتحبيني ؟؟ , " بوشوشها طبعا "

- يوووووووووة يا ابية , , ,

- ههههههههههه بتتكسفي يا نونو , اسمعي الكلام دانا هعيشك احسن عيشة وهاجيبلك الشبكة بتاعتك كرتونة عرايس باربي وهوديكي كل يوم المراجيح ,

- بارببببببببببببي , موافقة موافققققققةةةةةةةةة بس هاتجيبلي اي واحدة فيهم ؟؟ ,

- يا حبيبتي هجيبلك كرتونة فيها كل الباربي الي عايزاهم ,

- هييه هييه هييه , ابية محمد هيخطبني وهيسيبك يا سوسوووووووو ,

- نعم نعمممممم بتخرف بتقول اية دي احترمي نفسك يا بنت واطلعي اعدي جنب السواااااق ,

- نعم نعم اية سواق دي متشوف خطيبك يا ميدو بتقول اية احنا بتنهزأ ولا اية ؟؟؟

- لا والله مقصدش ,

- حاسبي علي كلامك دا حودة انتيمي وصحبي الروح بالروح وهو الي متبرع انو يزفنا طولة لسان مش عايز ,

- مقلنا مقصدش بقا خلاص انت هتعيش انت وهو ولا اية ,

- " طبعا حودة بيبص من المراية وانا بصتلة بصة استسلام ويأس في نفس الوقت وهو بصلي بصة تعزية ومواساة بردة زي ميكون بيقول ربنا يعينك علي ما بلاك يابني" ,

- طيب بقا يا سمسمة فكري في الموضوع الي قلتلك علية وانا جاهز من مجاميعو ,

- موافقة يا ابية موافققققققققة , ,

- طبعا بصيت لسوسو بصة لا مبالاة يعني انتي من الاخر مش موجودة ,

- ومسكت الموبيل وقعدت ابعت مسجات لصحابي وارن عليهم وهما يرنو عليا ولا كأنها موجودة جنبي وعمال اضحكككككك " بس كنت بضحك بجد مش بغيظها يعني اصلي ليا شوية صوحاب روشين " ,

- , انت بتعمل اية

- , عادي بمسج لصحابي وصحباتي فيها حاجة ؟؟

- صحباتك ؟؟ ,

- ايوة بيباركولي مردش عليهم يعني ؟؟!! ,

- لا مسج براحتك ,

- طب هاقولك انتي اية رأيك اكلم بنات ولا مكلمش ؟؟ ,

- لا كلم براحتك انت حر مفيش مشكلة عندي ,

- نعم يعني عادي اكلم بنات براحتي ؟؟ مش هتزعلي ولا حاجة ؟؟ ,

- اة طبعا كل انسان حر في الي بيعملو ,

- ياسلام لا طبعا انا مش حر دلواقتي انا خطيبك ولو قلتي متكلمش بنات مش هاكلم ,

- لا بجد كلم براحتك عاديييييي انا معنديش اي مشكلة ,

- اوك بس خدي بالك انا بقا يبقا عندي مشكلة لو انتي كلمتي ولاد ,

- ومين قالك اني بكلم ولا هكلم انا بنت مش ولد زيك ,

- اة طيب كويس ان اتفقنا علي حاجة ,

- بتتوشوشوا بتقولوا اية يا ابيةةةةةةةةةةة , انت مش قلت هتسيبها وتخطبني ,

- بس هووووووووووش ولا كلمة هتبوظي الدنيا دا موضوع بيني وبينك يا سمسمة , , , ,

- وطبعا بصيت لسوسو بصة خبث ال يعني ابقي قابليني لو عرفتي انا قلت لسمسمة اية " , , ,

- " خلصت الزفة ووصلنا النادي وأخذنا مواقعنا الاستراتيجية في الكوشة "وجابو الجاتوة عشان نقطعوااااا ,

- يلا يا عريس امسك ايد العروسة وانزلوا علي التورتة دور دور ..

- هئهئهئهئهئهئهئهئهئه ياحلاوة , طبعا انا مبسوط

- لا لا , براحة متضغطش علي صبعي هتكسروا

- هو انا لمستك اساسا اقولك قطعيها لوحدك والله مانا مقطعها ,

- لا لا خلاص صحباتي عمالين يبصوا قطعها معايا خلاص ,

- لا وان حلفت وقلت والله ومش هاقدر اصوم 3 ايام عشان خاطر سيادتك ... ,

- اية يا عريييس متقطع التورتة مع عروستك ,

- لا لا اصل صابعها مدوحس وبيوجعها , ,

- , , , , " هي طبعا "

- اتعلمي تبقي لطيفة معايا هابقا لطيف معاكي هتقلي زوقك هاقل زوقي انا كمان ,

- ,

- " الدي جي اشتغل "

- يلا قوم ارقص ,

- انا مبعرفش ارقص ,

- نعمممممم لية ان شاء الله في واحد مبيعرفش يرقص ؟؟

- انا , متعلمتش الرقص ولا عايز اتعلموا انا مش هاقف اهز وسطي ادام الناس انا ليا برستيج ,

- ياسلام يعني هارقص لوحدييييييييي ,

- ومين قال انك هترقصي احنا هنرقص Slow وبس دا الي بعرف ارقصة غير كدة مفيش رقص ادام الناس صحابي كلهم هنا ومحبش حد يشوفك وانتي بترقصي عييييييييب ,

- لا بقا انا هارقصصصصصص مع صحباتي ,

- اوك وانا هروح البيت حالا وانا اهبل واعملها ,

- لا خلاص نرقص سلو , ,

- طبعا احنا بنرقص سلو وعمالين نتكلم واحنا مبتسمين والناس فكرانا عمالين نحب في بعض وفي الواقع احنا بنقول :

- روقي كدة يا سوسو خلي الليلة تعدي علي خير ,

- انت بتمسكني من ايدي الي بتوجعني اوك يا ميدو ,

- ايدك بتوجعك وصبعك مدوحس يظهر اني واخد واحدة من اوضة العمليات ,

- انت هتستظرف ولا اية , المفروض كدة " , " بس ادام الناس " , "

- اة طبعا يا روحي وماستظرفش لية ,

- دمك تقيل ويلطش ,

- مش مشكلة بس عاجب ناس كتيرة قوي ولولا تعدد الازواق لفسدت السلع يا حياتي .. ,

- اة طيب ,



وهنا سكت مباشر عن الكلام المباح لانو خلاص ادركة الصباح ,

ودا كان اخر حاجة حصلت في الشبكة لانو بعد كدة قعدنا شوية وانا روحت وهي روحت ...............


يا جماعة القصة ملهاش نهاية هههههههههههه انتوا هتفاولوا عليا بقا ولا اية , , , دي لسة البداية , وطبعا دلواقتي انا في مكان وهي في مكان آخر ... هابقا اكملكوا السنة الجاية بقا لما ارجع مصر تاني ونشوف بعض , , ,

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق